torsdag 29 april 2010

Poetry Slam

Två poeter förbereder sitt framträdande på Poetry Slam med hjälp av en iphone, alla moderna författares bästa vän...

"Kolla, jag googlade dikten och här är den!"

Redo för performance...

Poetry Slam i Lillebrors klass i dag. Det var en intressant och lärorik upplevelse. Tyvärr hörde jag inte vad en enda elev läste upp, men det var väldigt bra dikter överlag. Det förstod jag på reaktionerna från alla de andra föräldrarna, så jag spelade glatt med (någon gång slog mig tanken att alla spelade med och att ingen hörde, men det var säkert bara jag...).
Lillebror själv verkade inte så tagen av stundens allvar. Han läste upp sig dikt på ungefär fem sekunder och lekte sedan obekymrat resten av timmen med flickvännen ("vi är bara buddies") E, som kan ses på bild här ovan.
Här under kan ni beskåda Lillebrors uppträdande, om tekniken är med oss.
Varsågoda... Den blonde Dylan (om ni undrar varför folk knäpper med fingrarna så beror det på att vi gjorde det istället för att klappa händerna):

3 kommentarer:

Hanna sa...

Jag håller med om att det var lite svårt att uppfatta alla nyanserna i dikten, men man ser ju ändå att en stjärna är född!
Intressant applådversion det där med att knäppa med fingrarna - det blev liksom så...tyst.

Werner sa...

Helt klart en blivande nobelpristagare. Ser fram mot att första diktsamlingen kommer ut.

Karin sa...

Vi hörde inte heller så mycket, men vi SÅG! Vilken cool kille!! Fansen på Vita Bandet