lördag 17 april 2010

Intensiva dagar

En av många bra och roliga saker i samband med besök av kompisar är att man själv kommer iväg på utflykter. Det är ju så lätt att bli hemmablind och slå sig till ro med vardagens bekväma rutiner. Så nu har vi haft ett par dagar med diverse fieldtrips hit och dit tillsammans med The Lindgren Family.

Ricky och jag har dessutom sporrat varandra till stordåd i joggingspåret. I går kutade vi sju kilometer i vinsinnestempo. Det var ju lite knäckande att herr rockmusiker inledde löparpasset med att berätta att han inte sprungit en meter på ett halvår. Fast han är ju ung, spolingen. I dag sprang vi en mil och tack vare Rickards ultramoderna GPS-klocka vet jag exakt hur vi sprang, hur fort det gick, hur långt, vilka höjdskillnader, genomsnittsfarter, puls, vilka vi mötte, deras ålder, inkomst, hemadress, eventuell brottslighet samt om de någonsin varit otrogna mot sin respektive partner.

Så jag kanske följer mina bloggkompisae Tainas och Martins exempel och investerar i en såndan där manick. Det är rätt kul.

Johanna gick istället och ställde sig i den 55 meter långa kön till Georgtown Cupcakes och lyckades komma hem med ett jämnt dussin ett par timmar senare. Utan GPS.

Storebror har varit borta mest hela dagen. En kompis har firat Bar Mitzvah och enligt uppgift är det ett överdådigt party han är på just nu. Vi ska hämta honom vid midnatt. När jag beklagade mig över tiden, sa hustrun lugnt: "Det är bara att vänja sig, det är så det är att vara tonårsförälder".

Plötsligt förstår jag varför amerikanska ungdomar får körkort redan vid 16 års ålder...

I övrigt kan meddelas att vädret är fortsatt vackert, att Backstrooom gjorde hat trick i kvällens andra slutspelsmatch (vinst) mot Montreal (NHL-hockey) samt att vi alla ser fram mot att GAIS vinner stort mot Bollsklubben i Halmstad i morgon, söndag.

Texas, I'm so sorry. Du skulle aldrig ha lämnat Atleterna.

Vi åkte till Great Falls...
...där vi bland annat såg denna ståtliga grå häger som väntade på att fiskar skulle fastna i malströmmen.

Imponerande och vackra fall. Bilden är tagen i Virginia. På andra sidan ses Maryland.

Fotomodellen.

Bästa kompisar sedan spädbarnstiden.

Big Brother på väg till party.


2 kommentarer:

Taina sa...

Självklart ska du skaffa dig en sådan manick och jag lovar dig, du kommer att kunna springa längre, fortare, hitta nya spännande spår och veta om du har nått taket vad gäller pulsen. Men vetskapen om de mötande varit otrogna , nja det vete sjutton...

Vad fint det var vid Great Falls!

Unknown sa...

Jätte Fina bilder! / Ellen