onsdag 28 april 2010

Fantastisk idrottsframgång

Göteborgsatleterna är bäst i stan och det var nog rätt länge sedan. 2-0 mot BK Häcken, som kallas "Röva" av GAIS-anhängarna, i dag betydde att vi hastigt och lustigt ramlade upp till femte plats i allsvenskan. Bra spel också. Sägs det. Lite svårt att avgöra från washington DC.

Det går inte lika bra för denna stads hockeystolthet, Capitals. Sista och avgörande matchen mot Montreal i slutspelet och laget verkar förlora. Pinsamt. Men det är ändå vår och jag börjar bli rätt trött på hockey, som ju i grunden är ett tämligen ointelligent spel med - uppriktigt sagt - tämligen ointelligenta spelare. Jag säger bara Mike Green. Urusel. Var skyldig till båda Canadiens-målen.

Nu ljöd slutsignalen. 2-1 till kanadensarna. I'm speakless, säger kommentatorn. Och fortsätter prata.

Bina har hållit sig lugna i dag, antagligen för att det varit lite småkyligt - bara runt 15 grader

Jag har ägnat delar av dagen åt mitt ideella arbete på skolbiblioteket. Och i morgon ser jag fram emot Poetry Slam i Lillebrors klass. Jag ska ta med kameran, så det kan dyka upp lite bilder på bloggen vad det lider.

Inga kommentarer: