onsdag 24 november 2010

Bloggen fyller jämnt

Det första inlägget på den här bloggen skrev jag den 20 augusti 2007. Då var vi kvar i Sverige. Två dagar senare hade vi anlänt till Distriktet.

Det är tre år och tre månader sedan.

Sedan dess har det blivit en del inlägg. Detta som ni läser just nu är faktiskt det 900:e i ordningen. Det är nästan så att jag blir imponerad själv.

Jag har hållit min mål att skriva i snitt åtminstone fem mindre eller större lägesrapporter per vecka, somrarna undantagna. Det är oftast kul att sätta sig en stund på kvällen och fabulera ihop något. Jag har aldrig känt några större prestationskrav. Det har fått bli som det blivit. Det är väldigt sällan jag har satt mig motvilligt vid datorn och skrivit.

Och det är väldigt kul att så många läser bloggen - jag har hört av folk som jag aldrig trodde skulle hitta hit. Gamla vänner, släktingar, kompisars föräldrar, nya bekantskaper, helt okända. De flesta återkommer och läser någon gång per vecka åtminstone. En del läser varje dag. Andra surfar in mer sällan.

Det är rätt få som skriver kommentarer men förvånansvärt många som läser. I snitt runt 50 personer per dag enligt Googles räknare. Eller 1 500 per månad. En del av dessa är naturligtvis återkommande, folk som går in ofta och som registreras för ett besök för varje gång de går in. Men runt 400-500 är helt unika varje månad. Jag skulle tro att omkring 250-300 personer följer bloggen mer eller mindre regelbundet.

Till alla er vill jag bara säga: Tack! Det är kul att ni vill följa våra öden och äventyr här i Distriktet.

Och Happy Thanksgiving, allihop. Nu ska jag gå ner i köket och ta en whisky för att fira.

8 kommentarer:

Anna-Lena sa...

Det har du förtjänat! Jag är en regelbunden följare av din blogg såklart.

bubbe sa...

Jag med.
Skål och tack!

Hanna sa...

Grattis till "inläggsfödelsedagen"!
Man kanske skulle skaffa en sån däringa räknare ändå - det låter ju lite kul att ha koll på...
Kram, Hanna

Annika sa...

Grattis!! Det är roligt att följa dina öden och äventyr i DC!
Jag hittade hit tack vare Taina!
Ha en fin Thanksgiving!

ginna sa...

Hipp Hipp Hurra för bloggen & för dig!!

Karin sa...

Grattis! Alltid lika kul att läsa dina inlägg. Du skriver både klokt, bra och roligt!

Karin sa...

Grattis! Alltid lika kul att läsa dina inlägg. Du skriver både klokt, bra och roligt!

Peter sa...

Tackar ödmjukast!