fredag 12 november 2010

Grillkväll i Distriktet

Jo, det blev ännu en grillkväll här i DC. Denna fredag låg temperaturen på runt 18 grader under eftermiddagen och jag kände mig mogen att hälla på grillkolen och marinera kycklingen. Fast jag hade glömt att sommartiden är slut. Så när det var dags att lägga på de läckra grillspetten så hade det hunnit bli både becksvart och tämligen kallt.

Men varför klaga? Det blev fantastiskt gott. Till spetten serverade jag couscous och en fantastisk jordnötssås samt diverse färska grönsaker och kall vitt vin.

Kvällen ägnades sedan åt filmen Hair, som en liten försmak av den musikal som hustrun och dottern ska gå och se på Kennedy Center i morgon, lördag.

Själv laddar jag upp inför Lillebrors sista match för säsongen i morgon, lördag. Den startar vid den totalt okristliga tiden 8:30 på morgonen och till råga på allt så har jag lovat att vara där en halvtimme innan för att hjälpa till med diverse praktikaliteter. Tack och goodbye till den sovmorgonen, med andra ord.

Smällar man får ta som curlingförälder.

Inga kommentarer: