söndag 7 november 2010

Kan inte alla nätter får en extra timme?

Vi fick en extra timmes sovmorgon i morse eftersom USA sent omsider gått över till vintertid. Great. Jag tycker att alla nätter ska förskjutas med en timme. Förstås faktiskt inte riktigt varför det inte skulle kunna funka. Kan man inte jämka det med skottåret eller nå't?

Denna söndag i Distriktet har varit lugn och skön. Kidsen och jag var i Rose Park på förmiddagen och spelade en massa olika bollsporter i solskenet. På eftermiddagen levererade jag ett reportage till Sweden och lagom till att jag var klar med det så ropade dottern att kakorna var klara - hon hade helt på egen hand (nästan) bakat ett gäng supergoda cookies. Sicken tjej!

Lillebror hade fotbollsträning och jag passade på att springa en halvmil i kompensation för kakpartyt. En fantastisk pastamiddag avrundade denna söndag.

GAIS förlorade som väntat och mycket typiskt den avslutande matchen i årets allsvenska, 0-1 mot Elfsborgs IF. Det är skönt att den här urtråkiga säsongen är över.

Jag hade kontakt med min gode vän Texas i Halmstads BK, som av allt att döma gjorde sin sista allsvenska match - vinst mot Djurgården på bortaplan. Texas utsågs till matchens lirare och fick en skrivare som pris - "precis vad jag behövde". Märkligt nog vill inte HBK förlänga hans kontrakt. Som vanligt försökte jag få honom att återvända till Atleterna, men han var kategorisk. Det blir ingen Texas i de vackraste av matchtröjorna om man får tro honom själv. Och det får man väl göra....

Tråkigt. Men Texas är cool.

Mera sport: Caps vann lokalderbyt mot Phillies nu i kväll. Som vanligt var det tight, mitt särskilda hatobjekt Mike Green lyckades få in det avgörande målet i sudden death.

I övrigt kan jag rapportera att brorsan med familj har landat i Stockholm, trötta men av allt att döma med samtliga barn och väskor i behåll.

2 kommentarer:

Anna Karin sa...

En extra timme varje natt -vilket glimrande förslag! Jag gillar verkligen inte det där tjafset med sommartid, skönt att vi återgått till NORMALTID, som borde råda året om.
(För övrigt önskar jag POSTEN och TELEVERKET välkomna tillbaka.)

Peter sa...

Skolan bör ju också återförstatligas så det blir lite ordning och inget flummeri och trams som det är nu.