lördag 6 november 2010

Jo, så här var det...

...att vi var på den årliga storfesten för vår fattiga kommunala skola i går kväll (fredags). Syftet är att ha kul och dra in en massa kulor och det brukar bli lyckat. Så även i år. Själv var jag ju förstås på topphumör efter att ha blivit uppvaktad hela dagen - årets party råkade nämligen infalla på min födelsdag.

Upplägget var det vanliga. Plenty of drinks så att alla blir på ett givmilt och generöst humör (själv höll jag mig dock spik nykter under större delen av aftonen eftersom jag skulle köra Syster Yster som var på bowlingkalas långt ute i förorten). Sedan så kallad tyst auktion, där man kunde buda på en massa prylar, tjänster, presentkort och diverse annat.

Därefter huvudnumret: Riktigt auktion med allas vår Mr. C. Och det var då jag lyckades ropa in den pjäs som ni såg på gårdagens bild här på bloggen. Märkligt nog var det ingen annan som bjöd.

Vad det är?

Låt mig säga så här: Det är i betraktarens öga. Jag kan tänka mig många tolkningar. Men pjäsen innehåller en amerikansk fotboll, en europeisk dito och en basketboll samt bilder på alla kidsen i Lillebrors klass. Detta sammangjuts med ett cykelstyre samt två väl begagnade målvaksklubbor (vi pratar hockey här). Med mera.

Vi lyckades även ropa in en märklig presentkorg innehållande nio filmer som ingen någonsin har hört talas om tillsammans med tre paket kex.

Det var fjärde gången vi var på skolfest och det har varit lika kul varenda gång. Samtidigt kan vi väl konstatera att vi är rätt urusla på att inhandla saker i samband med dessa partyn. För tre år sedan bar jag stolt hem en skrivare för det fantastiska priset av 50 dollar. Skrivaren visade sig dock vara från 1990-talet och kontakten passade överhuvudtaget inte in någonstans i någon av våra datorer. Förra året kom vi hem med ett presentkort på en glasstårta som affären senare vägrade lösa in.

Och i år bar jag således hem en 15 kilo tung pjäs genom Georgetown klockan halv tolv på natten.

Nå nå.

Vi känner oss lite deppiga här denna lördagskväll, eftersom brorsan med familj åkte back to Sweden i dag.

Det har varit väldigt trevligt att ha dom här och dom är redan saknade.

Välkomna tillbaka!

I övrigt att rapportera: 12 kilometers löpning på fredagsmorgonen i bra tempo (5:13/km). Brodern och jag tog en lång cykeltur på eftermiddagen och eftersom han är lagvrängare gav jag honom en specialvisning av Supreme Court...

Dagens stora nyheter är annars att Lillebrors Penguins vann dagens match med omkring 8-3 samt att Big Brother blivit inbjuden till Vita Huset på bowlingkalas.

Det ni!


Två kalaspinglor på party i går kväll.

Mitt traditionella pannkakserbjudande gick direkt för nytt rekord: 125 bucks.

Sannolikt världens vackraste fru...
...som dessutom är en fena på att dansa.

Två coola kusiner...

...men kanske är det bättre...
...så här?

Eller så här?

Eller?

Nej, så här ska det vara förstås!

Svägerskan med yngsta kusinen. Vilka tjejer!

Brorsan med samma tös, nu mätt och mycket belåten.

1 kommentar:

Unknown sa...

Sent omsider ett jättegrattis på födelsedan!
Kommer ihåg när vi var på auktionen för Hyde för två år sen...det var verkligen kul, och Mister C...den mannen glömmer man bara inte!