måndag 22 november 2010

Godisfynd i kvarteret bredvid

Var och hämtade Lillebror som hängt med en kompis efter skolan. På väg hem råkade vi passera en alldeles ny butik ett kvarter från vårt. Och vilken butik! Georgetown Candy Bar.

Lockelsen var naturligtvis oemotståndlig. Vi gick in och jag tackade min lyckliga stjärna att jag lämnat plånboken hemma. Ingen risk för dumma spontanbesök här...

Så stötte vi på vår goda vän Tracey, som på stående fot lovade lillgrabben att låna ut pengar till hans farsa så att vi kunde köpa vad vi ville. Great. Så vi handlade.

Godisbutiken är det absolut närmaste en svensk godisavdelning jag kommit här i USA. Här fanns massor av plockgodis och en del av det var rentav gott. Bland annat så kallade pepskulor (som här kallas något annat), "Swedish Fish" och annat trevligt. En del god choklad också.

Mycket talar för att vi kommer att gå dit då och då. Vår vän Andreas chokladbutik har fått en värdig konkurrent...

I övrigt intet mycket nytt att förtälja. Det rullar på, som man säger.

3 kommentarer:

Anna Karin sa...

VAJERT!

Ulf. sa...

Usch, den butiken har jag försökt bojkotta. Men jag tittar in varje gång jag går förbi, en dag så kommer jag helt enkelt köpa mig en kasse godis! Men tills dess så nöjer jag mig med gratis choklad.

Peter sa...

Vi kommer inte att överge dig, Andreas! Men vi kompletterar med ett besök i den nya candy baren.