fredag 10 december 2010

Det snöar i Distriktet

Jaha, då var det alltså dags för säsongens första snöfall. För en liten stund sedan råkade jag titta ut genom fönstret och kunde konstatera att små lätta snöflingor dalar ner mot marken.

Således är det nu bara en tidsfråga innan vi kan konstatera att det råder snökaos i DC. Jag måste iväg till Safeway och bunkra upp käk...

I övrigt är det inte mycket nytt att förtälja. Barnen är i skolan, hustrun är i Illinois på jobb och jag sitter vid mitt skrivbord och arbetar med mina projekt. Precis som vanligt alltså.

Jo, förresten. I går var jag duktig och fixade mitt företags bokföring. Det är inte så ofta jag får den inspirationen, mest för att det är så himla jobbigt att logga in på plusgirot (där alla inkomster hamnar). Varje gång jag försöker blir det fel och till slut står det en massa varningstexter över hela skämen om att jag för evigt kommer att bli utestängd från den här tjänsten om jag inte uppger 37 rätta koder vid nästa försök - som är din sista chans. Det slutar alltid med att jag ringer kundtjänst och gråter av rädsla. I går hade jag gjort det grundläggande felet att jag gått in under fliken privatpersoner istället för under fliken företag.

Det är inte alltid så lätt att hålla isär mig som person och företag. Jag är ju trots allt samma person. Eller?

Men när jag väl lyckas logga in så är det faktiskt rätt roligt att fixa lite. Jag bokför enligt alla konstens regler, det är debet dit och kredit dit och räkningar och fakturor och överföringar till andra konton och till skattekontot och den ena med det fjärde. Jag älskar bokföring.

Fram mot kvällningen dök polaren Tom upp med sin grabb. Han är också gräsänkling, så vi ordnade gemensamt hushåll för en kväll, käkade tacos, drack öl och kollade på hockey. Matchen var dock ingen höjdare. Capitals förlorade sin fjärde raka och det är snart dags för mig att damma av den fina klassikern: Sparka coachen!

I kväll ser jag fram mot att hustrun kommer hem. Dessutom lär jag väl som vanligt få agera chaufför åt Big Brother, som ska på ytterligare ett av alla dessa partyn någonstans i förorten.

Inga kommentarer: