fredag 3 december 2010

Katastrof: Ingen TV i Distriktet

Hade sett fram mot en lugn och skön fredagskväll med någon trevlig familjefilm på TV. Så jag sa till Lillebror att sätta på burken efter vår sena middag.

"Pappa, TV:n funkar inte!"

Nänä. Det är väl någon som tryckt in fel knapp på fjärrkontrollen igen, tänkte jag och gick dit för att fixa problemet.

Men det visade sig vara värre än så. Jag gick upp och kollade de andra TV-apparaterna i huset. Samma sak på samtliga. Ingen TV-bild, inga kanaler.

Så det var bara att sätta sig och försöka få tag på en Comcast-människa. Verkligen en kul utmaning en fredagskväll. Det brukar vara sisådär 100 minuters väntetid för att överhuvudtaget få prata med någon. Och denna någon säger åt en att 1. kolla så att alla sladdar är ordentligt fastsatta i digitalboxen samt 2. Stänga av boxen i minst en halvminut så att de kan skicka ut nya signaler.

Därefter kopplar dom bort en innan man får en chans att säga att man redan gjort dessa två saker. Och sedan är det bara att ställa sig sist i telefonkön igen...

Så efter mycket om och men fick jag reda på att det var totalt avbrott i hela området. Inte en enda Comcastkund i omnejden har TV-bild just nu. Felet ska vara åtgärdat "within a few hours".

Där gick vår fredagsfilm åt häcklefjäll...

Men det finns dom som har det värre. Hyggen, som varit här under veckan, åkte hem i dag och egentligen skulle hans plan befinna sig norr om Boston vid det här laget. Men det är försenat och han sitter strandad på Dulles Airport och har antagligen ganska tråkigt. Jag antar att det är det där snöovädret i Europa som ställer till det. Bara att hoppas att hans flyg går snart, det senaste jag hörde var att det är två timmar försenat.

Och svägerskan Hanna i Brasilien befinner sig på gränsen till sammanbrott. Läs hennes senaste inlägg här. Det inledande orden sammanfattar läget rätt bra: "De senaste dagarna har varit helt absurda."

Så jag ska inte klaga. Dessutom finns det ju radio. Och Internet. Och böcker. Läser just nu Nick Hornbys senaste, Juliet, Naked. Påminner en hel del om en av hans tidigaste romaner och största sucéer, High Fidelity.

I övrigt kan rapportera att det är kallt och rått i Distriktet och att jag längtar efter sommar och sol.

Och, apropå längtan: Tjejerna kommer tillbaka from the Big Apple senare i kväll.

1 kommentar:

Taina sa...

Åh jag får knottror bara jag hör talas om Comcast!!! "Kommer mellan 10 am och 2 pm", typ!! Men just nu (ta i trä) fungerar internet, telefon och TV...phew.