söndag 19 december 2010

Julpussel och nyklippta pojkar

Det går fort nu. Dagarna rusar fram mot jul.

Fort går det dock inte hos Nello, vår frisör. Jag gick dit med sönerna klockan 11 på lördagsförmiddagen. Två timmar senare kom vi ut därifrån, nyklippta allihop (han ansade till och med mitt nyanlagda skägg). Jag skulle tro att han kliptte i ungefär 20 minuter. Resterande tid gick åt till att prata och gestikulera - han är ju italienare...

Eftersom det visade sig vara hans födelsedag gick jag och ungarna över till vinbutiken på andra sidan gatan och köpte en flaska bubbel åt honom. Det gäller att vårda sitt nätverk i frisörsektorn.

Fram mot aftonen bjöd svärmor på en fantastisk laxmiddag. Sedan gick jag på party, medan hustrun arbetade (den som vill kan höra resultatet här)och övriga kollade hockey eller la julpussel.

Jag hann se sista halvan av matchen, åttonde raka förlusten för Caps. Inget kul. Får trösta mig med att IK70 vann över Mora på bortaplan.

I dag, söndag, är det ett nytt party som väntar. Men först ska jag bege mig ut och springa någon mil. Misstänker att mitt BMI behöver sänkas några tiondelar. Eller heltal. Och julen har inte ens börjat...

Lördagsmiddag i Georgetown. Nyklippta pojkar, lax i ugn, trevlig sällskap. Det kan inte bli bättre.

Julpusslet är framme! Vi har höjt ribban i år. 1 500 bitar. Å andra sidan är vi fler som lägger denna jul.

3 kommentarer:

Werner sa...

Lycka till! Hoppar ni får ihop julpusslet.

Hanna sa...

Åh, jag vill också ha ett julpussel! Gärna sisådär 2000 bitar, men med tanke på att vi inte ens får plats med matbordet inomhus kanske det inte blir så poppis här hemma...
Fina nyfriserade gossar, och fint middagssällskap över huvud taget!
Hälsa alla!

Peter sa...

Tack Werner.

Det största problemet med att få ihop pusslet är att få plats med det på bordet...

Jag hälsar alla!