tisdag 21 december 2010

Work out eller shopping?

Gick ner i gymmet och cyklade bort 808 kalorier (en timme, 32 kilometer) medan resten av gänget stack till Tysons Corner och ägnade sig åt hard-core-julklapps-shopping. Jag vet inte vem som plågades mest. Det är rätt jobbigt att cykla drygt tre mil bredvid en värmepanna. Men frågan är om det inte är jobbigare att shoppa på en gigantiskt amerikansk shoppingmall...

Själv är jag klar med julklappsinköpen. Så jag kan fokusera på mat och dryck och andra väsentligheter. Som att lägga julpusslet, till exempel.

Eftermiddagen bjöd på en promenad till Safeway tillsammans med svärfar. Vi handlade middagsmat samt provsmakade vin på vinavdelningen, mycket inspirerande.

På kvällen kycklingwok i jordnötssås med paprika, purjolök, rödlök, broccoloi, en gnutta honung och ingefära, serverad med noodles och en fräsch grönsallad.

Fantastiskt gott.

1 kommentar:

Ulf. sa...

Själv är jag inte alls klar med julklappshandlandet, men det är nog virrigt att julklappshandla i Georgetown. Jag kan bara tänka mig Tyson's! Oh my..