torsdag 24 mars 2011

Inlägg nummer tusen!

Ojojoj, vad tiden går. Skulle just skriva några rader om att vi nu åkt från Florida med 30 grader och sol och landat i Distriktet med 8 grader och regn. Men så upptäckte jag att just detta inlägg blir mitt tusende.

Tusen inlägg sedan starten den 20 augusti 2007! Den första texten rubricerade jag "We go America" och skrevs dagen innan vi flyttade från Sweden. Dagen efter var vi framme i Distriktet med våra 16 medhavda väskor och jag skrev inlägg nummer två.

Det har sannerligen varit en vidunderlig resa och ett fantastiskt äventyr för oss och det är himla kul att kunna återuppleva allting genom att titta bakåt i bloggen då och då...

Jag återkommer om Florida. Låt mig bara konstatera att vi har haft fem fantastiska dagar, med sol, bad i gulfen, en massa Disneyfigurer och strålande väder.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis på tusen-inläggs-dagen! önskar en hängiven supporter

Annika sa...

Grattis!! Tusen inlägg, inte dåligt!!
Peter, har hört talas om en godisaffär på Wisconsin Av som lär ska sälja svenskt smågodis. är det verkligen sant???
Supernyfiken, som du kan förstå!
Ha en fin helg och grattis igen!

Peter sa...

Tack!

Annika: Jag skulle tro att det är Georgetown Candy Bar som avses. Den är nyöppnad och ligger i samma kvarter som CVC, korsningen Wisconsin Av/O St (ett stenkjast från där vi bor för övrigt). De säljer smågodis av olika sorter i lösvikt och en del påminner om "svenskt smågodis" (t ex har de peps mintkulor som jag älskar). Men förvänta dig inte ett riktigt svensk utbud... Kolla deras FB-sida: http://www.facebook.com/pages/Georgetown-Candy-Bar/112485825481565

Grekland nu sa...

Grattis, inte dåligt med tusen inlägg! Kul att ha som dokumentation, eller hur. Jag började i september 2007 och är snart uppe i 900 inlägg, så du har varit lite flitigare än jag...

Peter sa...

Jo, men inte mycket... Visst är det himla kul att ha den här dokumentationen och jag inbillar mig att det inte bara är kul för mig själv utan också för folk runt om. Tänk om våra föräldrar (eller t o m far/morföräldrar) skrivit så här om sin vardag - vilken guldgruva att ösa ur!