onsdag 2 mars 2011

Regn och värme hotar vår skidsemester

Hade jag varit lite flitigare och lite mer ambitiös med kameran, så hade ni kunnat få se bildbevis på blommande krokus och andra trevliga vårtecken från trädgården. Det har varit en finfin dag i Distriktet, med temperatur på drygt 15 grader och en sådan där riktigt skön och ljum vind.

Det var så skönt att jag lyckades ta mig upp från skrivbordsstolen, slänga på mig träningskläderna och springa ut på en åtta kilometer lång runda längs floden. Härligt.

Det är så varmt att jag började misstänka att snön skulle smälta bort på vår planerade skidresa till helgen. Så jag gick in och kollade väderutsikterna. Det skulle jag inte ha gjort. Mulet och regn och runt tio grader varmt. Inget vidare.

Vi började prata om att boka av, men rummet är redan betalt och det är väl tveksamt om de betalar tillbaka särskilt mycket när vi avbeställer bara något dygn innan. Så det lutar åt att vi åker i alla fall. Och hoppas på ett plötsligt väderomslag.

I övrigt intet mycket att rapportera från Distriktet.

Jo, Big Brothers friidrottssäsong har dragit igång och Syster Yster spelar tennis på skolan. Lillebror hoppar och skuttar av egen kraft. Dessutom höll jag sånär på att slå nytt personligt rekord i bowling nere i vardagsrummet nyss - 186 poäng (det är det där TV-spelet som ungarna fick i julklapp, himla kul). Lillebror har familjerekordet på 224 poäng. Det är en bit kvar, men jag ska slå det!

Och Caps lyckades faktiskt vända gårdagens match till slut och vinna med 2-1 (se föregående inlägg). Ovechkin gjorde det avgörande målet på övertid. Helt på egen hand och himla snyggt, faktisk.

3 kommentarer:

Werner sa...

Käre maratonman. Kan detta vara något att fundera på?
http://blog.svd.se/maratonbloggen/2011/02/28/det-kommer-nya-maror-men-du-har-bara-en-kropp/

Hanna sa...

Härligt att det är lillebror som har bowlingrekordet tycker jag. Hälsa att jag håller på honom!

Peter sa...

Tack för tipset, W. Jag har läst och begrundat hennes kloka ord.

Jag ska hälsa Lillebror, Hanna! Och tacka maken för regnkommentaren på min kommentar på din blogg häromsistens; S P är alltså duggregnstaden...