tisdag 24 maj 2011

Få sjukdagar i Distriktet

Sjukstugan fortsätter här i Distriktet och det lutar åt att Syster Yster måste vara hemma från skolan i morgon, tisdag. Vilket påminner mig om hur oerhört få sjukdagar vi har haft sedan vi flyttade hit. Eller är det bara som det verkar? Jag tror att ungarna knappt har haft en enda sjukdag det här året. Varken hustrun eller jag visade sig ha en aning om hur vi skulle sjukanmäla dottern, vilket ju rimligen är ett tecken på att dessa snmälningar inte sker särskilt frekvent.

Jakten på husmus-terroristen går vidare. Idag sågs den springa över matrumsgolvet. Jag har laddat de tre fällorna med nytt jättegott bete - mexikansk ost.

I övrigt inte särskilt mycket att rapportera härifrån. Över 30 grader i dag också.

I morgon ska jag nog knata ner till körkortskontoret och göra det där teoritestet. Ska bara plugga lite först.

Inga kommentarer: