tisdag 10 maj 2011

Kriget mot husmössen går vidare

Inga nya husmöss har skådats i huset det senaste dygnet, varken döda eller levande. Vi har heller inte sett några spår av dem, trots att Pedro städade tämligen grundligt i förmiddags.

Ska jag därmed dra slutsatsen att musproblemet är löst? Icke! Jag må vara dum, men jag är inte naiv. Vi fortsätter med förstärkt bevakning, gillrade fällor och red alert. De finns där. Någonstans. Vi ska jaga fram dom ur deras hålor. Vi ska fortsätta beväpna oss och anlägga moteld för att skapa en tryggare, säkrare och fredligare värld.

Vi ger oss inte förrän den sista husmusen är nedlagd.

Denna majdag i Distriktet har varit osedvanligt vacker, med en behaglig temperatur på omkring 24 grader, små lätta moln och en svag vind. Tyvärr har jag suttit inne och jobbat mest hela dagen, förutom då när jag iklädde mig rollen som Pedro och sedan som husmusbekämpare. Men det blir nog fler vackra dagar vad det lider. Jag känner mig inte orolig.

Lätt orolig är jag dock för min högra stortå, som jag har haft förbaskat ont i efter varje löp-pass de senaste veckorna. Börjar tro att jag har fått någon form av inflammation. Så nu blir det springstopp i några veckor för att se om det går över. Annars får det väl bli ett läkarbesök. Eller så ringer jag min fantastiska sjukgymnast i Halmstad och ber om råd.

Kvällen har ägnats åt föräldramöte på Syster Ysters skola. Hon ska börja sjuan och det är många nya saker att tänka på. Den största? Sannolikt att de får en egen locker - med lås.

2 kommentarer:

bubbe sa...

Portvinstå.

Hanna sa...

Åh, spänningen stiger! Jag tycker nog att din blogg liksom klättrat en nivå och fått ett helt nytt perspektiv i och med musjakten. Ser med spänning fram emot fortsatta rapporter på området!
(Själva hittade vi en död råtta i poolen för ett tag sedan. Badlusten avtog hastigt...)