måndag 23 maj 2011

Sjukstuga och en helg vid havet

Tack för alla gratulationer jag har fått via mejl och kommentarer. Jag är rörd och ytterst ödmjuk inför det faktum att så många är så engagerade i mitt amerikanska MC-kort (okej, jag har möjligen själv medverkat till att bygga upp intresset, men i alla fall...).

Tyvärr har jag inte haft en chans att ta tag i DC:s körkortsbyråkrati i dag, det får bli senare i veckan. Dagen har nämligen varit inbokad från tidig morgon till sen kväll. Och då ställde vi ändå in kvällens årliga bankett för friidrottslaget på Big Brothers skola; Big Brother själv var nämligen rejält förkyld när han kom hem och däckade mer eller mindre direkt. Men han piggnade till lite senare under kvällen och kommer nog att gå till skolan i morgon.

Det har varit lite av en sjukstuga här den senaste tiden. Även Syster Yster har nämligen känt sig krasslig i några dagar. Inget allvarligare dock.

Själv mår jag som en prins, trots den enorma arbetsbelastningen.

Och snart, nu till helgen, är det Memorial Weekend. Då ska vi åka ut till havet, precis som ungefär alla andra boende i Distriktet. Vi har blivit utbjudna av några vänner som har hus i Chincoteauge Island, som ligger ute vid Atlantkusten ungefär tre timmars bilfärd söderut.

Can't wait, som vi säger här över. I dag var det drygt 30 grader här i DC och så där klibbigt och fuktigt som det brukar vara här under sommaren. Och tydligen ska det vädret fortsätta resten av veckan. Så en tur till havet känns ju helt klockren.

Frågan är bara om jag ska ta motorcykeln...

4 kommentarer:

Taina sa...

Grattis!!! Klart du ska ta motorcykeln :D

Malin sa...

Chincoteauge är på min bucket list. Detta sedan jag läste Misty böckerna som ung. Ha det så bra och håll utkik efter de vilda ponnierna!

Peter sa...

Tack Taina - ska bara köpa den där bågen först.

Tack för tipset, Malin. Ska omedelbart kolla upp Mistyböckerna, okända för mig!

Malin sa...

Skrivna av Marguerite Henry. En gammal film finns också-Misty of Chincoteauge. Böckerna hamnar nog i kategorin ungdomsbok som flickor läser;)