lördag 21 maj 2011

Hundra procent rätt på teorin

Istället för att sysselsätta mig med Jordens undergång, har jag ägnat lördagen åt att köra motorcykel.

Det är helt okej, det med.

Jag är tillfälligt inskriven student på Virginia Community College som, bland mycket annat, ordnar helgkurser för blivande MC-åkare. Jag tänkte skaffa mig ett amerikanskt motorcykelkort så jag kan glida fram på en Harley med amerikanska flaggan smattrande där bak.

En Harley Davidson kan man köpa för ungefär halva priset här i USA jämfört med i Sverige och efter att ha letat efter parkeringsplats för Forden i en halvtimme nu i kväll, blir jag mer och mer motiverad att köpa en. Det skulle vara så betydligt mycket enklare att parkera...

Så i alla fall så stack jag ut till Virginia Community College (Loudoun-campuset) i fredags kväll för en fyra timmars teorisittning. Denna fortsatte några timmar nu på lördagsmorgonen och avslutades med en teoriprov. 50 frågor, minst 80 procent rätt för att bli godkänd.

Jag fick 100 procent!

Nu var det ju inte så värst svåra frågor. Men i alla fall!

Sedan har vi kört motorcykel i 35 gradig värme i fem timmar under eftermiddagen. Jättekul! Och i morgon blir det ytterligare fem timmar, plus en uppkörning, Klarar jag den, så återstår bara ytterligare ett teoriprov (eftersom jag bor i Distriktet gäller i Virginias test om jag fattat det hela rätt), sedan kan jag kvittera ut kortet.

Sedan blir det köra av!

Det enda som bekymrar mig lite är att jag missar söndagens GAIS-match mot Örebro SK. Men det är smällar man får ta. Vinner Atleterna så ligger de på tredje plats om jag räknar rätt. Men eftersom de sannolikt förlorar, ÖSK är ett starkt lag, så lär det istället en tiondeplacering eller så...

1 kommentar:

Anonym sa...

GRATTIS till teorin! Vad roligt! Nu haller jag tummarna for att idag gar lika bra for dig. / Rayven