måndag 5 december 2011

Att aldrig vara förberedd på det värsta

Det har varit en lite tung och ledsam dag här i Distriktet. En av mina vänner från min tid i Skåne har hastigt avlidit i samband med en båtolycka i Gryts skärgård.

Vi har inte träffats på flera år, men hade av olika skäl rätt mycket kontakt via nätet under senare tid och det känns ordentligt när sådant här inträffar. Man är liksom aldrig förberedd på att det värsta kan hända - vilket kanske är tur vid närmare eftertanke.

Hennes man och ena dotter var också med på båten och ligger allvarligt skadade på sjukhus. De senaste rapporterna talar dock om "stabila lägen" för båda, så det är bara att hoppas på det bästa.

Jag kommer att minnas min vän som en oerhört varm, generös, god och öppen person. Hon stod precis på tröskeln till ett nytt yrkesliv och var så full av lust och entusiasm. Allting känns väldigt sorgligt.

Hon är redan mycket saknad. Av mig och av många andra.

6 kommentarer:

Taina sa...

Vad tråkigt att höra att din vän förolyckats. Vi är aldrig förberedda för sådant här.

Malin sa...

Man är aldrig aldrig beredd på sådant. Förlorade själv en väninna hastigt i en freak olycka (ett träd föll på bilen hon körde) förra sommaren. Efterlämnade make och två små (10 mån och 4.5 år) adopterade döttrar. Livet känns då så orättvist. Hennes make sa då något mycket fantastiskt. Man kan inte skylla på någon i detta fall och han fokuserar istället på de 20 underbara år som han fick med sin fru! Hoppas på det bästa för din väns fru och barn.

Hanna sa...

Fint och sant skrivet - att det väl ändå, mitt i sorgen, är något positivt att vi inte är förberedda på det värsta. Kram!

Malin sa...

Jag menade förstås hennes man och barn...

Peter sa...

När sådant här händer så får det verkligen en att tänka och reflektera. Klok make, Malin.

Christina Nordfeldt sa...

Kände inte henne men eftersom hon jobbade i Oskarshamns församling har det ju berörts på jobbet och i lokalpressen. Tur att man inte vet vad som ska hända i framtiden då skulle man ju inte våga göra nånting.