måndag 19 december 2011

Must have must

Julmust-chock! Åkte till World Market i förmiddags för att inhandla ett gäng flaskor julmust.

Inte en flaska kvar. Slut. Finito. Bara en skylt som glatt ropade ut "Julmust $ 1:25".

"I'm so sorry, it's really popular. We've had a lot of Swedes here...", sa butikstjejen när jag frågade om denna vid jul helt nödvändiga drycken.

Hon lät uppriktigt ledsen och föreslog root beer som alternativ. Jag tackade hövligt nej. Men köpte saftglögg och en burk pepparkakor som en ringa, men dock, tröst.

Hur sjutton ska vi kunna fira jul utan must? Must have must. Alla tips mottages tacksamt.

Desto mer glädjande att svärföräldrarna anlände utan problem för ett par timmar sedan. Mycket efterlängtade, förstås.

Nu under kvällen har vi avnjutit en fantistisk middag designad av min svägerska. Sedan blev det genomgång av resväskorna. Stor succé - uppskattningvis hälften av svärföräldrarnas packning bestod av svenska godsaker av diverse slag.

Jag känner hur min järnhårda karaktär och disciplin tagit en paus. En epic paus, som Storebror och hans kompisar sannolikt hade uttryckt saken. Storebror missade för övrigt kvällens godisorgie eftersom han är hos en kompis och av allt att döma ska tillbringa natten där.




8 kommentarer:

Annika sa...

NEJ!!! Vilken for du till?
Mitt end råd är att ring runt till varenda world market i NoVA och MD!!
JAG hoppas att ni HITTAR must!!

Kan också tipsa om Grandpa Lundquists Christmas Soda som Saltis på Manhattan köpt online och som är must. Den lär smaka perfekt!
2 dollar flarran!
DET är det ju VÄRT!!

Men ring runt till varenda WM i hela DC-området! Jag köpte min ute i Sterling, nära Dulles.


SÅ synd att de är slut, Peter. All lycka!!!

Peter sa...

Tack Annika! Jag ska ringa runt och kolla i morgon. Vi har ju ett par WM rätt nära, i Arlington och ute vid Seven Corners. Och online.tipset kollar jag direkt!

Taina sa...

Det finns få online shops som har kvar några flaskor. Spana inhttp://soda-emporium.com/Search.aspx?k=grandpa+lundquist+soda

Unknown sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Anonym sa...

Skönt att se att föräldrarna är på plats. Och vilken klädsam huvudbonad lillasyster har fått tag i! Kram till er alla! Karin

Hanna sa...

Karin, you have no idea... tomteluvan är inte bara klädsam, den spelar käck julmusik och vippar i takt också!
Kram, Hanna

Teddy sa...

Det var bara Teddy som undrade om du har varit så engagerad i något som i din mustjakt? Måste dra storyn för barnbarnen, de kanske kommer loss på ett gäng seriestrips. Skulle se kul ut.

Peter sa...

Hej Teddy - jo, engagemanget är på topp här borta! Men nu lägger jag nog ner mustjakten för den här säsongen... God Jul och hälsa chefen!