söndag 18 december 2011

Att cykla ett maratonlopp

Dagarna bara går och julen står för dörren. Knappt en julklapp är köpt ännu och julmaten lyser med sin frånvaro. Och inte har vi bakat några pepparkakor heller. Eller köpt julmust. Men det löser sig nog. Det brukar det göra.

Mina goda vän Lisa, som understundom även går under pseudonymen Bettan, har googlat ordet "julstress". 762 000 träffar. Inte så pjåkigt.

Syster Yster, kusin Storasyster och jag gick över till vår lokala kyrka nu i kväll för att fixa dagismöbleringen (dotterns helgjobb). Vi träffade kantorn som gick upp i kyrksalen och spelade julsånger på flygeln i all sin ensamhet. Och det kändes minsann riktigt bra att gå omkring där i metodistkyrkan och pula en söndag före jul och lyssna på vacker musik från våningen över.

Fridfullt och fritt från stress.

I övrigt att rapportera från Distriktet: Kallt. Och vi såg faktiskt några snöflingor i förmiddags. Jag cyklade ett maratonlopp nere i källaren och blev av med över tusen kalorier. Det rullar på.

I morgon ser jag fram mot att svärföräldrarna anländer. Och på tisdag kommer brorsan och hans gäng.

Det börjar likna jul, banne mig!

1 kommentar:

Elisabeth sa...

Passar på att önska riktigt God osv osv. (men det där med Bettan.....vi får ta det en annan gång)