torsdag 1 december 2011

Jul, jul, strålande jul

Torsdag i Distriktet och riktigt kallt. För att värma oss lite tog Lillebror och jag upp alla julgrejer från källaren i eftermiddags och började pynta så smått. Det sägs att man blir mer och mer lättrörd med åren och jag kände mig oneklige en aning berörd när våra adventstakar tändes i fönstren. Det var lite som att barndomen kom rusande tillbaka på något sätt.

Vi har väl kommit ifrån det där med TV:s julkalender en aning sedan vi flyttade hit, men Syster Yster klickade in sig på SvT:s webbplats och kollade in det första avsnittet nedan jag slumrade på soffan, helt slut efter allt julpysslande.

"Rätt bra men kort", var hennes omdöme efteråt.

Någon adventskalender har vi inte skaffat i år. Får väl ta tag i den biten vad det lider.

Förutom julaktiviteter har jag ägnat dagen åt att bland annat cykla bort 555 kalorier nere i källargymmet. Femte cykeldagen i rad. Och jag ser faktiskt en viss minskning i vikten, så träningen och min stenhårda diet börjar ge resultat. Eller var det möjligen en effekt av hårklippningen?

För övrigt har även Big Brother klippt sig hos Nello i dag. Så nu är vi snygga i håret, hela grabbgänget. Nu är det bara tjejerna kvar...

I morgon är både Lillebror och Syster Yster lediga från skolan. Big Brother går som vanligt. Men han ska å andra sidan på high school-dans under kvällen. Det slutar i vanlig ordning okristligt sent, halv tolv. Så det gäller att hålla sig vaken, eftersom han sannolikt förväntar sig en skjuts hem.

Det är tufft att vara tonårsförälder. Plötsligt förstår jag poängen med att ge 15-åringen en moped.

1 kommentar:

Taina sa...

Good for you! Att ha trampat bort några kalorier. Gör nu inte som Jonas då han fyller på det plus lite till. Hahahaha!

Julpyssel blir det i helgen. Lite stressad av att se grannarna som pyntat så fint redan. Liisa är snabb på att påpeka detta såklart. Men snart så!