tisdag 5 maj 2009

Dags för Girls on the Run

Dottern och jag laddar upp inför söndagens stora utmaning: Fem kilometers löpning tidigt på söndag morgon. Det är tredje gången vi kutar loppet Girls on the Run och målet är helt klart: Vi siktar på nytt pers!

För ett år sedan klarade vi sträckan på strax under 31 minuter. I december var det svinkallt och då blev tiden bara 34 minuter. Men nu ser det ut att bli bra väder och även om vi kunde ha tränat både mer och bättre, så borde vi kunna landa på en tid ungefär som för ett år sedan.

Vår taktik är enkel: Vi går ut stenhårt och ökar mot slutet.

I dag var det dags för Syster Ysters sista träning före racet. I hällande regn sprang hon fyra miles, vilket motsvarar nästan 6,5 kilometer. När jag hämtade henne vid fem-tiden var hon både kall och blöt, men taggad.

I övrigt att rapportera från Distriktet: Carl Bildt är i stan. I dag träffade han Hillary Clinton. Jag gjorde mitt jobb-pass på skolbiblioteket i morse, skulle tro att jag är uppe i några tusen katalogiserade böcker vid det här laget. Och regnet fortsätter att forsa ner.

2 kommentarer:

Taina sa...

Vad roligt med ett sådant lopp. Ni springer alltså tillsammans? Den där taktiken vet jag inte om jag skulle ha valt. Sparar gärna krutet till andra halvan av loppet utan att tappa för mycket i början...men smaken är som baken ;)
Lycka till i alla fall!

Peter sa...

Taina: ser på din blogg att du verkar må bättre. Skönt - var lite orolig när du inte syntes i cyberrymden på flera dagar... Take care, ni har nog fyllt en tvåårskvot med sjukdomar vid det här laget, så se framtiden an med tillförsikt!