måndag 25 maj 2009

Om fotboll, parader och löpträning

Egentligen borde 2-2 mot svenska mästarna vara ett riktigt bra resultat och min första spontana tanke var glatt överraskande. Sedan läste jag att Kalmar FF:s båda mål kom i matchens två sista minuter och då var det bara att konstatera igen. Så typisk GAIS.

Nog om det.

I dag, måndag, har det varit Memoral Day här i USA. Huvudstan fylldes under eftermiddagen med massor av folk som tittade på den närmast oändliga paraden längs National Mall. Övriga familjen cyklade in, men eftersom min andra cykel fått punka fick jag äran att springa i cykelfart i 30-gradig värme. Helt okej. Vi stod ut med nästan två timmars parad-tittande (såg bland andra skådisen som spelade lieutant Dan i den mycket sevärda filmen Forrest Gump). Sedan började det åska betänkligt och medan övriga cyklade jättefort för att undvika regnet så sprang jag jättefort för att undvika regnet.

Kom hem totalt färdig. Bra träning. Nu håller jag min målsättning om tre löpträningar i veckan.

I morgon är det business as usual. Big Big Brother flyger hem igen på fredag. Storebror har knappt två veckor kvar till sommarlovet. De andra har runt tre veckor kvar till muck.

På min andra blogg, Amerikareportage, kan ni läsa en kort recension av den nya filmen "En natt på muséet 2". Om nu någon är intresserad.

Inga kommentarer: