måndag 11 maj 2009

Inlägg n:o 501

Det har nu gått ganska precis ett år och nio månader sedan jag drog igång den här bloggen. Då, den 20 augusti 2007, stod flyttkartongerna i en container som befann sig mitt på den via atlantiska oceanen och vi själva var precis på väg att lämna vår förortslägenhet väster om Stockholm.

Två dagar senare skrev jag min första text från DC. Sedan har det blivit några stycken texter. Närmare bestämt 500. Detta är nummer 501.

Jag hade som ambition att försöka skriva något varje dag och jag har nästan lyckats. Alla inlägg har väl inte varit så ambitiösa, originella eller storartade, men jag har i alla fall klarat av att skriva någon slags dagbok med blandade tankar, rapporter, upplevelser och fakta från och omkring vår vardag här i Distriktet.

Om det blir 500 ytterligare inlägg står väl skrivet i stjärnorna ("står skrivet", fattar ni, haha), men än så länge har jag inga planer på att dra ner på varken periodicitet eller omfång. Jag kör på.

Och tack för alla kommentarer som flyter in mer eller mindre regelbundet - det är jättekul att få lite reaktioner!

I övrigt kan rapporteras att de senaste dagarnas värme nu ersatts av regn och måttliga 15 grader samt att Caps trotsade allt och alla och faktiskt lyckades vinna kvällen slutspelsmatch efter mål på övertid. Så nu blir det en avgörande matach på onsdag kväll.

Take care.

8 kommentarer:

Werner sa...

Ser fram emot 500 inlägg till. Jag är varje morgon nyfiken på vad du skrivit.

Hanna sa...

Och ditt bloggande uppskattas verkligen! Men oj oj oj - jag känner pressen...
Tveksamt om jag kommer att kunna hålla samma tempo (och nivå!) när vi väl har flyttat. Min målsättning får väl vara att inte, som nu, ideligen hamna längst ner på din blogg-länklista!
/Hanna

Anders sa...

Keep on goin´! Vi har läst alla 501 inlägg - och älskar dom; såväl underfundiga texter, roliga bilder som hysteriska filmsnuttar. Bloggbetyg: 6 på en 5-gradig skala!
/A+AK

Taina sa...

501!!! Det var inte illa. Jag har lyckat knåpa ihop några stycken under mina fyra månader och det finns ju HUR mycket som helst att skriva om. Ska försöka tänka om lite och skriva mer om det som sker runtomkring mig för det kan vara kul att efteråt, när vi är i Sverige igen, kunna backa tillbaka och se hur VAR det egentligen over there.
Din blogg är alltid lika intressant att läsa!
Ha det!

Peter sa...

Tackar ödmjukast för vackra ord!

Veronica sa...

Jag kan bara hålla med de föregående talarna. Jog hoppas du verkligen skriver mins 500 till.

Anonym sa...

Vi älskar din blogg! Och dig!
Grattis på femhundrainläggs-dagen,
önskar Ps fanclub

Karin sa...

Det är fantastiskt roligt att läsa din blogg, Peter! Fortsätt skriv!! önskar Karin