torsdag 7 maj 2009

Nytt besök på Ajkia

Jag har åter kommit igång med träningen. Drygt 50 minuters löpning i dag i ett åskvarmt och fuktigt DC. Kändes rätt okej. Nu gäller det bara att jag fortsätter. Beach 09, here I come!

Dagen har i övrigt ägnats åt ett möte med the executive committee på skolan - en exklusiv samling mammor (och så jag då) som planerar nästa termins stora gala. Vi ska hålla till i House of Sweden, vilket naturligtvis känns kul. Jag tänkte inleda förhandlingar med ambassaden om att de bör passa på att sprida lite goodwill för Sweden.

Särskilt roligt är det att vi ska ha miljötema på festen. Det passar bra in på Sveriges profil och dessutom ligger arrangenget perfekt i tiden, omkring en månad före det stora klimatmötet i Köpenhamn i december. Obama har ju sagt att det är dags för USA att ta en mer aktiv roll när det gäller globala miljöfrågor, efter åtta års kompakt ointresse eller direkt motarbete under förra presidenten.

Efter möte och löpning tog vi sedan en tur till Ajkia (Ikea). Jag har kommit fram till att min rygg inte längre pallar den där köksstolen som jag sitter på vid skrivbordet. Så nu har jag investerat i en bra arbetsstol. Tyvärr fick jag väldigt ont i ryggen när jag monterade ihop den...

I övrigt på Ajkia: en möbel till hallen, några dynor till utemöblerna, diverse småplock och en massa onyttiga godsaker från the Swedish Foodmarket.

Efter en sedvanligt fantastisk middag (örtkryddade fiskfiléer med hemlagat potatismos och en kall Sam Adams till det - jag hade ju motionerat...), var det så dags att provskriva lite sittandes i den nya stolen. Vilket jag således gör i detta nu.

Den känns bra.

2 kommentarer:

Taina sa...

Hej och hå Peter! Vad kul att du har motionerat lite. Då var du värd din Sam Adams!
Här har vi också haft åskvarmt och fuktigt.
Take care och hoppas du kommer att trivas bättre i din nya stol. Det blir nog en sväng till Ajkia för oss i helgen. MÅSTE till Swedish Food Market. Kaviar, kaffe, godis, lingonsylt osv ;)

Peter sa...

Stolen är kanon! Livet känns hur bra som helst! Och skafferiet är fyllt av Marabou chokladkakor...