söndag 31 maj 2009

Bye Bye Big Brother

Så har han då åkt hem, äldste grabben. Efter ett rejält kramkalas körde jag honom ut till flyget i fredagskväll och efter att hållt honom sällskap fram till säkerhetskontrollen, körde jag hemåt i skymningen. Lite vemodig. Men det var himla kul att han lyckades komma loss och hälsa på i ett par veckor. Och vi träffar ju honom snart igen.

På lördagen var det full rulle med Spring Fest på skolgården. Kanonväder och kanonkul. Det sympatiska vädret fortsatte under kvällen, då vi satt hemma hos några vänner och åt middag utomhus fram till klockan var närapå midnatt och Lillebror hade somnat framför utomhusbion som värdparet monterat upp med en dator, en projektor och en duk.

I dag var det premiär för vårt sedvanliga pool-liv här i DC. Barnen och jag cyklade till Francis, en av två lokala public pools, och njöt av sol och vatten. Distriktet har ett antal allmänna utomhuspooler som är gratis att bada i för alla som bor i stan. Det är verkligen suveränt.

Slutligen kan jag konstatera att GAIS lyckades spela 2-2 mot Malmö FF på den nya arenan i Malmö. Nästa match går inte förrän den 4 juli. Samma dag som vi landar i Stockholm, för övrigt. Jag siktar på att ta jetlagen vid hornen och ta mig ut till Grimsta IP. Atleterna möter nämligen Big Brothers gamla lag Brommapojkarna. Hoppas det inte blir ett sömnpiller...


Big Big Brother åkte hem i fredags, men han hade vissa problem att ta sig loss från småsyskonen...

Så småningon kom han i alla fall fram till Dulles Airport i Virginia, strax nordväst om Distriktet. Här står han vid incheckningen...

...och här en sista vinkning innan han tog sig igenom säkerhetkontrollen och vidare till flygmaskinen som förde honom till Stockholm via London. Resan hade gått hur bra som helst meddelade han dagen efter.

Spring Fest på vår lokala skola och Big Brother förbjöd mig att använfa denna bild på bloggen så berätta det inte för honom. Den smakfulla dräkten gör att man fastnar på en slags vägg och sedan sitter man där som klistrad. Roligare än det låter.

Syster Yster föredrog klätterberget, vilket visade sig vara himla svårt...

...och Lillebror kastade sig ut i sliden sisådär 200 gånger. Han körde så fort att han fick brännsår på armbågarna.

Det var varmt, folkligt, festligt och fullsatt. Mycket vattenlek...

...bland annat den här roliga - "Water Dunk". Ett barn sitter inne i buren på en bräda och de andra barnen försöker träffa prick med en boll. Träffar man åker brädan ner och barnet i buren åker i vattnet. Här är det Big Brother som försöker blöta ner stackarn på brädan. Bloggaren syns bredvid, jag agerade Life Guard och fick dra upp de till hälften dränkta kidsen.

Efter bad och allsköns lek är det väldigt gott med spunnet socker. Lillebror med klasskompisen Emmett.


2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag ser ALLT! Vänta bara tills jag startar en egen blogg. Den ska bli full av roliga bilder. /Lukas

Peter sa...

Can't wait - I'm thrilled!