tisdag 7 september 2010

Att leverera tre barn till tre olika skolor

I morse var första praktiska testet på min teoretiska planering om hur jag ska kunna hinna leverera tre kids till tre olika skolor inom loppet av en timme varje morgon.

Det visade sig att teorin fungerade till och med bättre än vad jag hoppades. Trafiken - som ofta är fullständigt kaotisk här i Distriktet - var tämligen sansad strax efter 7.30 i morse. Och det gick betydligt fortare att köra mellan Syster Ysters och Big Brothers skola än vad jag trodde.

Så det ska nog inte vara några problem att få barnen till sina skolor i tid.

I övrigt kan rapporteras att samtliga ungar hade haft det bra på sina respektive utbildningsinstanser.

I eftermiddags sprang jag mitt sista löparpass före halvmaran på lördag morgon. Sju kilometer i rätt lugnt tempo i extremt backig terräng nere i Rock Creek Park.

Nu ska jag vila mig i form.

Första barnet levereras till Sidwell Friends School på Wisconsin Avenue...

...och här levereras det andra till Edmund Burke School på Connecticut Avenue. Det tredje levererades en stund senare till Hyde-Addison Elementary School, men då glömde jag ta med kameran.

3 kommentarer:

Hanna sa...

Bra jobbat med logistiken, och det låter som en bra träningsplanering också att du nu vilar dig i form. Sjunk inte för djupt ner i soffan bara! Lycka till på lördag!

Peter sa...

Tackar! Ingen risk att jag sjunker ner i soffan överhuvudtaget... Och inte du heller efter vad jag förstår.

Malin sa...

Edmund Burke och SFS, wow! Dina barn får verkligen en underbar utbildning.