onsdag 8 september 2010

Ilskna getingar anföll dottern

En nästan fullständig arbetsdag är till ända och jag har fått en massa skrivjobb gjort. Har dessutom flyttat upp min lilla arbetshörna till Big Brothers rum på översta våningen, vilket kändes inspirerande. Trevligt och lugnt rum med fönster in mot gården. Och så länge han är i skolan kan jag ju låtsas att det är mitt riktiga kontor. Så från och med nu går jag till jobbet genom att ta ytterligare en trappa upp mot himlen. Har till och med egen toalett här uppe. Och en säng om jag skulle behöva ta igen mig...

På eftermiddagen bröt jag dock upp från skrivbordet och hasade mig iväg för att hämta Lillebror. Blev omedelbart indragen i ett större projekt i skolträdgården. Så medan Lillebror stack iväg med polaren J och badade i deras pool, stod jag i 35-gradig värme och försökte rensa bort ivy (en mycket aggressiv murgröne-art) från almarna. Ett grannlaga arbete, måste jag säga.

Men det är ju skönt att göra en insats för sin lokala och fattiga kommunala skola.

Syster Yster var på field trip i dag och halva klassen hade blivit stungna av ilskna jordgetingar. Någon hade lyckats trampa på deras bo, därav ilskan. Dottern fick ett stick på ena foten, men verkar inte lida så mycket av det.

Och Big Brother kom hem med ett sår på ena armen, sedan en lagkompis fällt honom på dagens fotbollsträning.

Det är ingen måtta på eländet.

I morgon tvingas jag lägga ner åtminstone delar av arbetsdagen, eftersom Big Brother har skollov. Dom har sannerligen ett hårt tempo på hans skola.

Är vädret fint sticker vi ut och paddlar.

Inga kommentarer: