onsdag 29 september 2010

Två välförtjänta segrar

Äntligen en GAIS-seger, men som vanligt var det total ångest in i de sista spelminuterna. Det är liksom aldrig rikigt avkopplande att vara Atlet-supporter. Lidandet övergick dock i ett ensamt glädjetjut (det finns inte så många gaisare här på mitt frilanskontor) när målvakten Dime gjorde en kanonräddning och domaren strax därpå blåste av matchen. Av webbradions referat att döma så var segern helt rättvis.

Det var även Big Brothers fotbollslags seger i dag. Det stod 0-0 efter full tid, men eftersom inga matcher får sluta oavgjorda den här skolserien så blev det övertid och golden goal. Efter bara några minuter slog motståndarnas målvakt en halvkass utspark. Bollen hamnade direkt i gapet på en Burke-spelare som rätt enkelt kunde lobba in det avgörande målet. Det var ingen tvekan om att rätt lag vann, det borde ha blivit minst 3-0. Men deras målvakt var fenomenal och klistrade i stort sett varenda skott. Tills han gjorde det ödestrigra misstaget...

Big Brother hade själv flera giftiga målchanser och tyckte själv att han borde satt åtminstone en strut. Men han spelade väldigt bra, det var första gången jag såg en match med honom i år och han har utvecklats helt fenomenalt på sin högerkant. Kul att se! Jag hade dessutom med mig lillasyster och lillebror som hejaklack.

Jag filmade lite, men tyvärr tog batteriet slut efter ungefär fem sekunder, så det blev inte så mycket. Men det som blev är rätt bra... Sekvensen slutar med att han saftar på ett skott som målvakten mirakulöst nog lyckas ta.

Dessutom ger bloggen en kort bonusfilm på Syster Yster och Lillebror när batteriet hämtat sig något. Denna film är på ungefär tre sekunder.

Titta och njut!

I övrigt har dagen bjudit på jobb, regn och ett nytt föräldramöte.





3 kommentarer:

Anders sa...

Korta och kärnfulla filmklipp, men man hinner ändå beundra Big Brothers fint, som får backen att försvinna upp på läktaren. Lysande! Var har grabben skött sin sommarträning?

Anna Karin sa...

Jättebra filmer! Något korta dock, men jag kompenserar det genom att titta MÅNGA gånger istället.

Peter sa...

Jag lovar att byta batterier till nästa gång jag filmar och visa lite längre filmer. Men det är som dom säger. Less is more.

Visst är det en bra dragning? Han låg på ett träningsläger i Halmstad i somras.