torsdag 30 september 2010

Regner öser ner i Distriktet

Det är en spännande stad vi lever i. I dag rånades en värdetransport av fyra beväpnade och maskerade män exakt ett kvarter från vårt hus. Läs storyn här. Jag och två av barnen passerade brottsplatsen ungefär en timme efter rånet och kunde konstatera att det var massor av poliser och TV-fotografer vid platsen.

Och nu över till vädret...

"Heavy rain" står det om vädret i Distriktet på vädersajten. Och det kan man ju hålla med om. Det har regnat i stort sett hela dagen, med ett lämpligt uppehåll en stund på eftermiddagen när jag cyklade iväg för att hämta några kids från deras skolor.

Nu formligen öser det ner och jag misstänker att det är en eller annan källare som är rätt blöt. Jag har inte vågat kolla vår...

När vi åkte hem från vårt dagliga föräldramöte nu i kväll (denna gång "Back to School Night" på Big Brothers skola - en utmärkt amerikansk idé som svenska skolor borde ta efter), regnade det så mycket att vi inte vågade åka den lågt belägna - men vanligtvis snabbaste - Rock Creek Parkway. Klar översvämningsrisk.

Regnet gjorde att Big Brothers fotbollsmatch ställdes in i dag.

I morgon ser jag fram mot att det är fredag. Och förhoppningsvis något torrare väder.

1 kommentar:

Taina sa...

Läskigt med rånet! Och tack för regnet, för nu har det kommit upp till oss :D