onsdag 9 februari 2011

Egentligen bor vi fantastiskt bra

Nu snöar det igen här i DC. Jag vet inte vad det är, men den här vintern verkar liksom aldrig ta slut. Sju minusgrader när jag körde Big Brother och Syster Yster till deras respektive skolor i morse.

Jag funderar på att se positivt på snön och kylan och sticka iväg och åka skidor igen någon av de närmaste helgerna. Problemet är bara att varenda helg verkar mer eller mindre inbokad med diverse aktiviteter. Det är barnkalas, det är vuxenkalas, det middle school dans och det tredje med det fjärde. För se om jag kan hitta någon lucka någonstans.

Det finns gott om skidorter här omkring, säkert över tio inom tre timmars körning.

Egentligen bor vi otroligt bra här. Två timmar västerut ligger Appalacherna med bergstoppar på runt 1 500 meter och fantastikt vacker och ofta helt orörd natur. Och två timmar åt andra hållet är den stora atlantiska oceanen, med lika fantastiska stränder och behaglig badtemperatur från maj och långt in i september.

Åker man fyra timmar norrut kommer man till the Big Apple och lika långt (något längre kanske) söderut ligger klassiska sydstater som North och South Carolina och Tennessee.

Rätt okej...

Typiskt då att vi så sällan åker iväg till dessa näraliggande resmål. Men det blir lätt så. Det är för enkelt på något sätt.

Jag skulle nog aldrig ha skrivit positivt om Caps i går (jag snackar NHL-hockey här). Det blev naturligtvis en pinsam förlust mot Sharks. Dags för coachen att avgå,

Däremot var det bra att jag skrev om otursförföljda GAIS, för nu verkar det som om brassen Wanderson är på väg tillbaka till den stoltaste av alla klubbar.

Wanderson vann den allsvenska skytteligan 2009, den första grönsvarta spelaren som gjort det sedan legendaren Karl-Alfred Jacobssons dagar på 1950-talet.

Det ni!

2 kommentarer:

Hanna sa...

Jag såg att Wanderson hade sagt något i stil med att GAIS var hans familj, vilket ju måste innebära att vi är nästan släkt!

När det gäller att inte komma iväg på de där resorna: SLÄPP HANDBROMSEN!! Just do it! När vi bodde i Telemaco reste vi jättemycket av den enkla anledningen att vi bodde i en av världens tråkigaste städer. Fördelen var att vi nu kan den delstaten utan och innan - i positiv bemärkelse! Vi gjorde dags- och helgutflykter till väldigt många ställen runtomkring och jag är jätteglad att vi passade på. NU är det ju nämligen mycket krångligare.
När ni sen bor i Sthlm igen så är det ju betydligt knöligare att ta en sväng till sydstaterna, Appalacherna eller New York. Eller hur?

Kram, Hanna

Peter sa...

Tack Hanna, jag ska omedelbart boka in en skidhelg i bergen!