lördag 12 februari 2011

Lördagsbesök hos Nello

Naturligtvis förlorade Caps mot bottenlaget King. 1-4 på hemmaplan. Kan knappast bli sämre. Avgå Boudreau (coachen).

Får trösta mig med att GAIS vann träningsmatchen mot Åtvidaberg med 2-0 (varför får inte jag äta grus när Ralf Edström åt vida berg? Kul skämt på 1970-talet för oss som var med då) (Ralf Edströms son Joakim spelar för övrigt med i GAIS numera).

Sämre går det tydligen för svärfars bollklubb från Halmstad. Fyra raka förluster, läser jag på min gode vän Texas blogg. Texas spelade i HBK fram till och med förra säsongen, men lirar nu i Falkenbergs FF samt skriver understundom roliga blogginlägg i Hallandsposten - förutom på sin egen. Det vore onekligen rätt kul om han är med och för upp FFF i allsvenskan samtidigt som HBK åker ur...

Annars har denna lördag ägnats åt tio kilometers löpning på förmiddagen samt hårklippning av grabbarna hos Nello resten av dagen. Nello pratar mer än han klipper och ett besök där brukar dra ut på tiden. Men det är aldrig tråkigt. I dag bjöd han som vanligt barnen på godis och visade oändligt många bilder på hans sommarställe nere i Ocean City. Vi ägnade också en timme åt att diskutera den perfekta lösningen för en veranda, en halvtimme åt varför man måste ha badskor på sig när man badar utanför Assateague Island samt 20 minuter åt den senaste händelseutvecklingen i Egypten.

Då och då gjorde han ett lojt klipp med saxen.

Däremot tog han inte fram gitarren och sjöng en av sina kompositioner den här gången.

På grund av detta maratonbesök missade jag i stort sett hela Caps-matchen, vilket jag nog ska vara tacksam för.

Här är lite bilder från gårdagens konservativa CPAC-konferens (se förra inlägget).

En tickande Obamadocka. Republikanerna och tea party-gänget räknar ivrigt ner...

Massor av folk samlades i hotellets stora balsal för att lyssna på...

...Mitt Romney, mycket sannolikt republikanernas nästa presidentkandidat.

2 kommentarer:

Anders sa...

Lite uppdatering om HBK: slut på träningsförlusterna, nu vänder det, i går 2-2 mot Jönköping södra + ribbträffar + domartabbar. Min nya idol är spanjoren Ivan Diaz, en riktig lirare!

Peter sa...

2-2 mot Jkp S:a? Jo, det imponerar ju. Kom de näst sist i superettan förra året? HBK är helt klart på G, Anders. Helt klart. Men det ska bli intreassant att följa de där spanska div 3-spelarna.