tisdag 15 februari 2011

Fem dygn som försvunnit ur mitt liv

Har känt mig ledbruten hela dagen efter min 12-kilometersrunda i går. Tänk vad lite varmt väder kan sätta för griller i huvudet på en gammal gubbe. Som tur är så återkom vintern i dag, minusgrader på morgonen och sedan ett par plusgrader mitt på dagen.

Så någon löpning blev det inte i dag.

Har istället ägnat mig åt allehanda sysslor och skrivprojekt i hemmets trygga vrå. Samt naturligtvis servat hustrun så gott jag kunnat. Hon har fortfarande feber, men jag tycker ändå hon verkar lite bättre. Men det kan vara önsketänkande... Jag är född optimist.

Själv har jag ännu inga tecken på flunsa, men den är säkert på väg. Jag är optimistisk. I så fall kommer den troligen lagom till långhelgen vi har framför oss. Barnen är lediga fredag och måndag och vi hade vaga planer på att hitta på något, men det är nog säkrast att avvakta några dagar.

I övrigt att rapportera:
  • Caps förlorade tredje matchen i rad i går kväll. "Jag har inte sett dom spela så här dåligt på flera år" som en av kommentatorerna uttryckte saken.
  • Jag såg årets första fluga i går.
  • Jag har räknat ut att jag ägnat sammanlagt fem dygn (120 timmar) åt att leta parkeringsplats i Washington DC under de knappt fyra år vi har bott här. Och då har vi ändå bara haft bil i knappt tre år. Fem dygn som liksom bara försvunnit ur mitt liv.

Inga kommentarer: