tisdag 8 februari 2011

Sveriges mest otursförföljda klubb

Det är i vanlig ordning inget vidare kul att vara anhängare till en av Sveriges mest otursförföljda fotbollsföreningar, Göteborgs Atlet- och Idrottssällskap.

I går stod det klart att nyckelspelare nummer två fått en korsbandsskada så allvarlig att han är borta hela säsongen. Och säsongen har inte ens börjat. Hur ska det då sluta?

Men enough med elände!

Jag gläds fortfarande åt systerdotterns fantastiska framgång i badminton-SM. Tänk att vara bäst i hela Sverige på något så svårt! Otroligt. Jag är inte bäst på någonting, ens inom familjen. Jo, kanske på att steka pannkakor vid närmare eftertanke.

I övrigt från Distriktet? Vintern fortsätter att hålla sitt kalla grepp över oss. Kanadensiska isvindar sveper ner och gör varje utevistelse till en pina. Men det sägs komma varmare väder till helgen.

Caps (vi pratar NHL-hockey här) har spelat upp sig på sista tiden och jag har tillfälligt lagt ner kravet på coachens avgång. Ny match i kväll, mot Sharks.

Annars rullar det på. Barnen går i sina skolor, hustrun arbetar intensivt och jag ägnar mig åt mina skrivprojekt. Samt grundläggande markservice.

Take care.

2 kommentarer:

Karin sa...

Ja, stort grattis till systerdottern! Som expert i ämnet kan jag bara säga att jag är djupt imponerad.
Och vad gäller dina pannkakor så kan vi intyga att mästarklassen sträcker sig utanför familjen. Bäst i släkten, helt klart. Och släkt kan man ju tolka som man vill, kan bli riktigt stor... GRATTIS!

Peter sa...

Tack Karin, du är helt enkelt alltför vänlig!