fredag 25 februari 2011

Pinsamt Caps-spel

Min gode vän Mellanösternkorren skrev och påpekade att det var länge sedan jag gnällde på Caps (vi pratar NHL-hockey här) och undrade hur "det går för grabbarna".

Jo, det kan jag meddela efter att han genomlidit och offrat en hel fredagskväll på en TV-match: Det går fruktansvärt dåligt och grabbarna spelar pinsamt dåligt.

Förlust mot NY Rangers med 0-6 och resultatet gör väl egentligen alla övriga kommentarer eller försök till analyser överflödiga. Det hela kokar väl i princip ner till en enda sak:

Avgå coach Boudreau!

Enda fördelen med det här spelet är väl att matchbiljetterna kommer att bli billigare. I kväll buades hemmelaget ut och hälften av publiken hade gått efter halva tredje perioden. Börjar likna gamla goda Capitals från förr.

För övrigt blåser det full storm i Distriktet.

Nu ska jag gå ner och trösta mig med en tjeckisk öl. Det är jag värd efter det här.

Inga kommentarer: