måndag 7 februari 2011

Systerdottern blev svensk mästare!

Det är inte särskilt ofta som vår släkt utmärker sig i idrott, direkt. Jag har skolrekordet i höjdhopp på höstadieskolan i Oskarshamn, runt 1:85 om jag inte missminner mig. Farsan påstod att han vann DM i boxning i Stockholm på 1930-talet, men jag vet inte... Och det är nog rätt svårt att kolla upp det nu. Brorsan spelade hockey några säsonger och gjorde väl något mål i någon match. Kanske.

I övrigt är det tunt mellan framgångarna. Tills nu.

Vår kära syster Irres dotter Christine blev nämligen svensk mästarinna i badminton i går, söndag.

Det är stort. Riktigt stort.

Grattis Christine!

För den som vill se Christine in action, rekommenderas Skogås BK:s hemsida.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Oups det var inte dåligt. Ida har blivit Skurupsmästare (SM-mästare) i kula och jag DM-mästare i hästhoppning (på vikingatiden)men det smäller naturligtvis inte på långa när så högt.
Kram

Anonym sa...

Oups det var inte dåligt. Ida har blivit Skurupsmästare (SM-mästare) i kula och jag DM-mästare i hästhoppning (på vikingatiden)men det smäller naturligtvis inte på långa när så högt.
Kram

Peter sa...

Det är bra att bo i Skurup eftersom man då blir SM-mästare automatiskt om man vinner kommunmästerskapen! Vann Ida i kulspel eller i kulstötning? Och att du varit DM-mästare i hästhoppning hade jag inte koll på - grattis i efterskott!

Anonym sa...

Ja eller hur? Hon vann i kulstötning eftersom hon var förbannad på mig vilket hon har berättat om i ett program på UR. Det gav henne oanade krafter.Och ja mina framgångar på tävlingsbanorna är preskriberade long time ago... det är tydligen mycket du inte vet om mig Peter:-)

Anna Karin sa...

Imponerande och roligt!