onsdag 2 februari 2011

Mammutstormen slog till - jag solade på lunchen

Mammutstorm är lite roligt, tycker bloggkompisen Taina (se kommentar till förra inlägget).

Okej, då. Det är en smula kul. Man kan väl inte annat än le åt Aftonbladets märkliga nyhetsvärdering och rubrikord. Trots allt.

Dessutom är nog den där vinterstormen betydligt mer konkret och verklig för Taina i Connecticut, jämfört med hur den slagit till här nere. I natt regnade det lite grann och under dagen i dag har det varit sol och tio grader varmt. Jag satt och solade mitt bleka ansikte en stund på lunchen. I bara en tröja (jo, jag hade byxor på mig också).

Så det var inte så mycket till storm här inte.

Men en rätt stor del av landet, runt 30 delstater sägs det, drabbades av den där mammutstormen. Den var så allvarlig så att skolorna i Chicago fick hålla stängt. Det var visst första gången på åtskilliga år. Folket däruppe skyr normalt inte en eller annan snöstorm. Det var därför Barack Obama, som ju bor i Chicago när han inte är president, hade så väldigt kul (han skrattade närmast hånfullt) åt att skolorna i Distriktet stängde när det hade kommit en gnutta snö för ett par år sedan. Därefter har för övrigt skolorna här inte stängt lika ofta. Man vill ju gärna vara presidenten till lags...

I övrigt kan rapporteras att äldste sonen äntligen bokat in sin sedan länge planerade resa hit. Den 15 mars får vi storfint besök!

1 kommentar:

Olle J. sa...

Jag tänkte direkt på det där med inställda skolor i Chicago när jag slog på nyheterna i morse!