tisdag 1 februari 2011

Vad sysslar Aftonbladet med?

Jag får allt svårare att ta Aftonbladet på allvar.

I dag när jag surfade in för att kolla läget hemma hemma i Sweden, möttes jag av idel amerikanska nyheter (förutom rapporteringen från Egypten förstås): en mammutstorm som lamslår hela kontinenten och en supervulkan kommer att leda till att jorden går under inom ett år eller så.

Mammutstorm? Supervulkan? Jorden undergång?

Man tager sig för pannan.

Men det var faktiskt en smula halt här i morse. Syster Yster halkade i trappan och slog sig lite i benet.

Det gick över se'n.

4 kommentarer:

Swedish citizen sa...

Jag undrade också och gick till Yellowstone:s egen sida och Volcano Watch sidor där ingenting gick att läsa om detta... idag kom f ö en dementi om vulkanen i AB.

Anonym sa...

Mycket intressant att jämföra ABs märkliga rewrite med själva ursprungsartikeln i National Geographic. Inte en siffra rätt.

Här är länkarna:
http://news.nationalgeographic.com/news/2011/01/110119-yellowstone-park-supervolcano-eruption-magma-science/

och så Aftonbladets tolkning:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article8467090.ab

Peter sa...

Jo, det är ju besynnerligt och tämligen beklämmande journalistik, det här. Får mig osökt att tänka på de där tidningarna på temat "Believe it or not" - med de mest märkliga nyheter om allt från aliens till snömannen.

Taina sa...

Mammutstorm är i och för sig lite kul tycker jag...