måndag 14 februari 2011

Vårförkylt i Distriktet på V Day

Valentine's Day och precis när våren slog till och det blev 18 grader varmt och soligt i Distriktet, slog förkylningen till för hustrun. Feber och ett jämmerligt hostande istället hjärta och romantik. Hon dricker hostmedicin och snyter sig om vartannat. Förhoppningsvis är det inte någon elak form av the flu...

Så det blev inte så mycket V Day-firande för oss i år.

Hon är uppenbarligen inte ensam om att känna sig krasslig just nu. Jag gick bort för att handla lite förkylningspiller borta på apoteket och kunde konstatera att hyllorna på avdelningen mot hosta, snuva och feber gapade tämligen tomma.

Själv mår jag prima ännu så länge, men jag är mentalt förberedd på att förkylningen kan komma dundrande när som helst. Det var väldigt länge sedan jag var sjuk, två år sedan minst. Barnen ligger väl också i riskzonen, men de är i alla fall vaccinerade mot influensan.

I övrigt inspirerade det vackra vädret mig att springa tolv kilometer längs floden i dag. Underbart i ungefär tio kilometer, sedan kändes det som om jag mest stapplade fram de sista två. Gamarna kretsade ovanför mitt huvud. Men jag klarade det. Och på en snittid av 5:16/km, vilket är mer än godkänt med tanke på hur lite jag har sprungit denna smällkalla vinter.

Efter löpning och dusch, satte jag mig och åt lunch ute i trädgården för första gången i år. Underbart, det med.

Barnen har förstås kommit hem med ofantliga mängder godis från sina skolor. Valentine-firande i det här landet går mest ut att ge varandra godis. Åtminstone bland barnen. Säg förresten den högtid som inte går ut på att ge bort eller äta ofantliga mängder godis i det här landet...

Nu ska jag titta till min kära hostande stackars hustru.

2 kommentarer:

Taina sa...

Stackaren då! Hustrun alltså. Vi har precis gått igenom det med. Hela familjen. Blev bara 8 km för mig den första feberfria dagen.

Krya-på-sig-hälsningar till G!

Peter sa...

Hela familjen? Jobbigt...Ska hälsa!