tisdag 5 april 2011

God middag och örngott

Dagens stora händelse var utan tvekan att vi äntligen fick se min svägerska Hannas nya kortkorta frisyr. Alltsedan hon skrev om den på sin blogg för några veckor sedan, har vi gått omkring här i Distriktet och väntat på bilder.

Tack! Annars kan jag meddela att dagens middag bestod av tre hemlagade pizzor. fantastiskt gott om jag får säga det själv.

I övrigt har jag mest suttit framför datamaskinen hela dagen. Inte särskilt upphetsande, med andra ord.

Nu ska jag gå ner en trappa och kolla in kvällens Caps-match. Jo, just det. Lite upphetsande har det varit trots allt. Hustrun tipsade om en webbsida där man kan följa ett häckande örnpar live i ett bo någonstans i Iowa. Så jag har varit uppkopplad mest hela dagen och då och då tittat in och kollat läget. Två ungar har kläckts och ett tredje ägg ligger och väntar. Dagens middag bestod av en orm, som åts med god aprit. Se själva via den här länken. Eller här nedan. Kan för övrigt meddela att "mitt" örnpar söder om Alexandria inte lyckats få ihop det i år. Inga kids där, således.



Video clips at Ustream

2 kommentarer:

Hanna sa...

Reaktion 1: Oh, oj, och kära nån! Vilken uppmärksamhet!
Reaktion 2: Hmm... Det måste var en oerhört rafflande vardag de har 'over there'.
Reaktion 3: Hur ska man tolka det faktum att själva frisyren inte alls kommenterades? Eller att den endast kommenterades med ett "Tack!"...

Peter sa...

1: Jo, vi följer era öden och äventyr intensivt här.
2: Rafflande är bara förnamnet. I morse var t ex knäckebrödet slut. Helt knäckande.
3: Min fadäs. Jättesnyggt!