torsdag 14 april 2011

Intensiv torsdag och springbreak för Lillebror

"Supervärme i påskveckan" utropar Aftonbladets webbupplaga och hävdar "att det blir upp till 20 grader på sina håll".

Nå. Det är ju kul för er. Vi hade 26 grader och strålande sol här i Distriktet i dag.

Inte för att jag fick njuta av det fina vädret särskilt mycket. För en gångs skull drog jag på mig finkläderna i morse (strök till och med en skjorta i går kväll). Hade nämligen ett viktigt möte på toppnivå. Träff med ett gäng höjdare på den amerikanska motsvarigheten till socialdepartementen. Mycket givande och dessutom avlöpte mötet alldeles enastående bra. Så det blev en finfin förmiddag.

Efter lite jobb på hemmakontoret, var det så dags för hämtning av Lillebror, som nu har springbreak i elva dagar! Därefter stack vi till Syster Ysters skola, där även Big Brother var eftersom han deltog i en stor friidrottstävling som gick av stapeln där.

Mitt under tävlingen var jag dock tvungen att sticka iväg till bilverkstan, som var klar med vår bil efter nästan två veckors reparationer. Naturligtvis hade polisen stängt av vägen dit så jag fastnade i en bilkö, men lyckades till slut krångla mig fram. Bilen såg ut som ny och var till och med tvättad, vilket den inte varit de senaste två åren. Sedan tankade jag hyrbilen, lämnade tillbaka den och körde tillbaka till tävligen med vår kära, fina, gamla Freestyle. Och kom precis lagom för att se Big Brother sånär vinna 200 meter och göra en stabil insats som slutman i stafetten.

Vi var hemma igen framåt sju, så det blev Five Guys-hamburgare till middag i dag.

Tilläggas kan att hustrun åkte iväg till Louisiana i förmiddags, så nu är vi gräsänklingar här i Distriktet...

I morgon ser jag fram mot att Caps (jag pratar NHL-hockey och slutspel här) vinner andra raka matchen mot N Y Rangers. Gårdagens kamp var intensiv, tät och spännande. Slutade 2-1 efter det avgörande målet nästan 19 minuter in i den fjärde perioden...

Och på lördag gäller det att gå upp tidigt. GAIS möter Bollklubben från Halmstad på örjans Vall klockan 8 lokal amerikansk tid...


Se vilken stil han har. Big Brother var slutman i stafetten, 4 x 400 meter. Han var tyvärr hopplöst efter de främsta lagen vid växlingen och fick nöja sig med att bevaka skolans position. På 200 meter individuellt slutade han tvåa, någon tiondel efter segraren. Good job!

Inga kommentarer: