lördag 9 april 2011

Nu vinner vi allsvenskan

Det händer inte ofta. Kanske i snitt en gång per säsong. Så det gäller att njuta maximalt när det händer.

En riktigt bra GAIS-match.

4-0 mot farbror Lasses Trelleborg är minsann inget att skämmas för. Och mitt tips från föregående inlägg gick nästan in. Jag förutsåg en tremålsvinst, med två mål av Santos och tre assists av Wanderboy. Det blev två mål av Santos och tre assists av Wanderboy. Men som en ren bonus så fixade W på egen hand ett fjärde mål.

Så nu vinner vi allsvenskan.

Medan jag satt klistrad och jublade framför webbradion, stack hustrun och dottern och kollade Cherry Blossom Parade inne i stan, medan Lillebror åkte iväg och kollade fotboll (den europeiska varianten) tillsammans med en kompis. Big Brother, som ju är tonåring, låg och sov.

Nu är det kväll och Syster Yster har åkt iväg på en sleep over. Sönerna spelar TV-spel och hustrun och jag smälter dagens fantastiska middag bestående av färsk pasta och skaldjur i vitvins- och citronsås med champinjoner och purjolök. Till detta färska tomater och en enkel grönsallad.

Fantastiskt gott om jag får säga det själv.

I övrigt kan jag komplettera gårdagens skolrapport med att Lillebror hade med sig ett fantastiskt betyg hem i går och att Syster Yster enbart har stora A:n i sitt senaste report card.

Herregud vilka kids!

Inga kommentarer: