måndag 25 april 2011

Härlig värmebölja i Distriktet

Till slut blev det då lite acceptabel värme också i Distriktet. Noterade 33 grader på eftermiddagen.

Härligt.

Dessutom rejält fuktigt så man blir sådär härligt klibbig så fort man sätter näsan utanför dörren. Och det gjorde jag i dag. Flera gånger.

Medan hustrun klappade the First Dog (jo, det är faktiskt sant, hon var på en tillställning vid Vita Huset och klappade Bobama), så gick jag iväg med tre vilda åttaåringar och spelade fotboll på förmiddagen. Eftersom vår kommunala skola hade stängt även i dag, hade jag kommit överens med några andra föräldrar att dela på barnabördorna lite. Så jag tog kidsen fram till över lunchen och sedan försvann de någonsannstans på eftermiddagen.

Genom detta smarta förfarande jag kunde får något vettigt gjort i åtminstone några timmar.

I övrigt var det business as usual denna annandag påsk.

I morgon ser vi fram mot ett mycket kärt besök från hemtrakterna i det gamla landet: Wille och pappa Johan kommer över och stannar en dryg vecka!

3 kommentarer:

Anders sa...

Imponerande. Att bloggarens hustru åter träffat Barack är inte längre så upphetsande. Men att hon har klappat the first dog, världens mest bevakade "portis"! Respect, man, respect.

Peter sa...

Nä, First Dog slår definitivt presidenten!

Karin sa...

Eftersom snacket om "portis" går varmt här hemma just nu är detta en nyhet som slår det mesta! Coolt!