torsdag 7 april 2011

Sportsnack

För första gången på mer än tre veckor så sågs Peter Andréasson löpträna i eftermiddags. Vår utsända fick en kort pratstund med honom efter rundan.

Hur känns det?

Okej. Efter omständigheterna.

Vad är orsaken till det långa uppehållet

En kombination av lättja och sjukdom.

Utveckla.

Först hade jag semester och då blev det ingen motionsträning annat än att jag simmade en del i poolen. Sedan var jag förkyld ett par veckor. Hela försäsongsträningen gick åt skogen.

Ja, hur står det egentligen till med formen?

Inget vidare.

Dagens löpning... Fem kilometer på en snittid av nästan 5:30/km. Inte så imponerande?

Nej.

Hade du hoppats på ett bättre resultat?

Ja. Hoppas gör man ju alltid.

Första kilometern gick ju rätt bra, runt 5:20. Andra också, 5:15. Sedan verkar det ha hänt något på tredje?

Kroppen svarade inte.

Och på den fjärde ligger du på nära sex minuter?

Jo. Jag tog slut helt enkelt.

Så hur ser du nu på framtiden?

Det är bara att bryta ihop och komma igen.

5 kommentarer:

Hanna sa...

Härligt sportsnack, och tack för detta inlägg! Jag känner mig så inspirerad att skriva ett liknande så jag tror jag går och tränar i morgon!
(Fast först har man ju en natts sömn framför sig, så det återstår väl att se om inspirationen finns kvar i morgon bitti...)

Werner sa...

Från min behagliga pensionärsfåtölj följer jag din och Hannas fortsatta idrottskarriär med stort intresse och livliga hejarop.

Peter sa...

Hanna: Kör så det ryker!

Werner: Jag ser fram mot pensioneringen!

Unknown sa...

Bra att du är igång igen!
Vi får köra några pass när vi kommer över.
Keep on jogging!!!

Peter sa...

Tack Johan, det får absolut bli några pass!