tisdag 25 oktober 2011

En kväll på Martin's - där JFK friade till Jackie

Ursäkta att det varit lite sparsmakat med inlägg den senaste tiden, men jag har helt enkelt inte haft tillräckligt många minuter över till bloggande. De senaste dygnen har varit osedvanligt fullspäckade med diverse jobbrelaterade insatser.

Nu är dock två av höstens stora projekt nästan helt genomförda, det återstår bara en del efterarbete. Så förhoppningsvis blir det en smula lugnare ett tag nu - och mer tid för bland annat bloggande.

En kort rapport från Distriktet: Härligt väder med klar luft och riktigt "crispy" på morgonen. Under dagarna har temperaturen krupit upp till runt 20 grader. Barnen är skolan som sig bör, svärmor och svärfar har tagit över det mesta av driften hemmavid och kusin L verkar stortrivas i USA.

Nu är det snart dags att börja ladda upp inför Halloween på allvar. Enligt rykten ska Syster Yster och L sticka ut till det gigantiska köpcentret Tysons Corner i morgon och bland annat shoppa ännu mer Halloween-grejer (dottern är nämligen ledig från skolan i morgon). Vet inte vad jag tycker om det... Men de får väl hållas.

Nu ska svärfar och jag strax ut på krogen tillsammans med ett gäng kollegor from Sweden. Jag har bokat bord på Martin's Tavern - stället där JFK friade till sin Jackie i bås nummer tre. I bås nummer två sägs Nixon ha hållit hov, medan Truman mest höll till i nummer 6

Det är oklart i vilket bås vi hamnar, jag får återkomma med en rapport.

2 kommentarer:

Hanna sa...

Hoppas jätteprojektet gick bra! Och hälsa både till mina kära föräldrar och till gänget i kväll - jag antar att jag känner en av kollegorna i alla fall! :)

Annika sa...

Hoppas det gick bra idag. Tänkte på det hela, ska du veta...
Trevligt med Tysons!! DET är min favoritmall också, alla kategorier. Imorrn ska jag dock inte dit :-)
Ja, vädret är bästa tänkbara nu!
Mysigt med familjen som hälsar på. Perfekt tid på åert för sverigebesök!