fredag 14 oktober 2011

Grattis grabben!

Detta datum, den 14 oktober, är för evigt inristat i min hjärna. Denna dag föddes mitt första ättelägg.

Det är några år sedan nu. 26 för att vara exakt. Det känns både som i går och som för evigheter sedan.

Nyss gick jag omkring med mitt lilla barn i Göteborg, på väg till dagis på Tredje Långgatan eller till stadsbiblioteket vid Götaplatsen för att låna några nya Alfons. Och samtidigt är det jättelänge sedan som vi åkte till Torpet i Småland och tillbringade några sommarveckor med farmor och farfar. Ingen av dom finns kvar i dag och Torpet såldes för många år sedan.

Det är som en annan värld.

Jag har varit pappa länge. Nästan i hela mitt vuxna liv.

Jag trivs med det. Det har gått bra. Jag har fyra fantastiska kids.

Grattis grabben, du har en vacker födelsedagssång på din voicemail... Vi firar dig ordentligt när du kommer hit nästa gång.

Kram från din far.

2 kommentarer:

Taina sa...

Grattis till sonen! Jag har ju också varit förälder "länge" och också läst alla Alfons böcker. Those were the days...

Peter sa...

Jag jobbade granne med Gunilla Bergström på Sveavägen i Stockholm en gång i världen. Hon är verkligen trevlig.