måndag 25 juni 2012

Äntligen måndag, äntligen vardag och jobb!

Den här måndagen har bara flugit fram. Har knappt hunnit med någonting, tycker jag. Ändå har jag suttit fjättrad vid mitt skrivbord ända sedan i morse. 

Jo, lite har jag väl fixat. Ett par artiklar är skrivna och ivägskickade hit och dit. Vi har käkat lunch med en god vän som är på tillfälligt DC-besök. Och framåt sen eftermiddag stack Syster Yster, Lillebror och jag till poolen en stund. Jag körde 500 meter i rätt hårt tempo. Det blev dagens träning.

Annars kan jag meddela att vädret fortfarande är toppen här i Distriktet, runt 30 grader i dag.

Här är lite bilder. Fler kommer senare från vår nyligen genomförda lilla roadtrip.   

 Vad är det nu bloggaren blir så förskräckt över...? 

Jo, Lillebrors avhuggna pekfinger somhan numera går omkring med i en låda. Läskigt, va? 

När han inte hugger av sig fingarna, roar han sig med att såga av sitt ben. Vad kan man inte hitta på under sitt sommarlov? 

 En annan trevlig sommarsyssla är att slå sönder saker. Här är det ett bord och en stol som demoleras av Big Brother och Lillebror.

Bara för att kompensera de morbida bilderna på bröderna: Syster Yster tar en drink vid boardwalken i Rehoboth Beach. 

2 kommentarer:

Anna Karin sa...

Jätteläskigt finger, hälsa Lillebror det! För att inte tala om högerbenet ... Var ska det sluta?

Peter sa...

Ja, han kanske kan bli kirurg? Verkar ju ha en viss fallenhet för det...