måndag 11 juni 2012

Vinst i årets softball-match

Söndagens stora händelse var förstås softball-machen mellan östra och västra Georgetown. En match som spelas i Volta Park en gång om året och som är en kamp med mycket rivalitet, blod och svett (särskilt svett eftersom det var 34 grader varmt i går).

Denna prestigematch har arrangerats varje år sedan mitten av 1990-talet. Jag blev engagerad i östlaget förra året, eftersom jag råkar känna kaptenen för laget. Med mina svenska brännsbollserfarenhet tilför jag kanske inte så mycket taktiskt, däremot är jag rätt okej med slagträet och springer attans så fort med tanke på min ålder.

Resultat: Vinst till oss! 7-4.

I övrigt kan rapporteras om magiska sommardagar och -kvällar här i Distriktet. Särskilt kvällarna är så där härligt varma och eftersom myggorna ännu inte anlänt i några störra mängder, så är det en ren fröjd att sitta utomhus och pimpla på något kallt. 

Jag älskar värme.

Gårdagen bjöd även på lite EM-fotboll. Lillgrabben fortsatte ta hand om sin playdate, hunden Pillo. Syster Yster stack iväg på bio med en kompis (vilket innebar att jag blev chaufför) och Big Brother försvann hem till en kompis för en sleep over.

I dag är det sista skoldagen för dottern - i morgon ska hon på tennis camp tillsammans med en kompis. Lillebror har tre dagar kvar till sitt sommarlov.

Själv ser jag fram mot att kolla in Sverige vinna över Ukraina i eftermiddag. Annars är det jobb, jobb, jobb som gäller.

Här är lite bilder:

Lillebror med sin lånehund. De sov tillsammans i grabbens säng och umgicks intensivt även i vaket tillstånd. 

 Bloggaren slår till. Ingen homerun i år, men ett par hyfsade träffar.

 Publiken var über-entusiastisk.

Två farbröder som tror att dom är 25. Typ.

Inga kommentarer: