torsdag 28 juni 2012

Om att cykla fram och åter

Var uppe tidigt i morse och cyklade bort till högsta domstolens ståtliga byggnad ett stenkast öster om kongressbyggnaden. Det tog 17 minuter att cykla de nästan sex kilometerna dit kl 6.50 på morgonen. Snittfart: 20,5 km/h.

Tillbaka: Något kortare, märkligt nog. 5,75 km. Tid: 19:53. Snittfart: 17,3 km/h. Startade kl 7.50. dvs en timme senare.

Intressant att notera skillnaden i fart. Det är skillnaden mellan icke-rusningstrafik och rusningstrafik. På cykel. Nästan tre minuter på knappt sex kilometer, alltså.

Vad jag gjorde vid högsta domstolen kl sju på morgonen? Kollade läget inför sjukvårdbeslutet, förstås. Läs mer om detta på min "proffsblogg".

I övrigt denna dag: Mest jobb. Varmt som attan. Hustrun och Lillebror var på bio.

Och så förlorade Tyskland helt obegripligt mot Italien. Där gick mitt tips helt åt fanders. Nu känner jag mig helt förvirrad.

Inga kommentarer: